Tajemnice hoteli konferencyjnych – poznaj i zyskaj, nie tylko pieniądze!

Tajemnice hoteli konferencyjnych – poznaj i zyskaj, nie tylko pieniądze!

Trzeba sobie powiedzieć, że udana konferencja może gwarantować udany biznes. Dlatego warto wiedzieć jak taką dobrą konferencję zorganizować i w jaki sposób będzie można zyskać na tym. Możliwości tutaj nie brakuje i warto z nich skorzystać.

Dobre relacje, czyli dobre pieniądze

Jako dobre relacje biznesowe traktować można takie, w ramach który uda się nam zarabiać pieniądze. Może się pojawić pytanie jak poprawiać te relacje biznesowe. Chodzi o to jak nimi kierować, by zyskiwać jeszcze więcej. Problem polega między innymi na trudnościach w budowaniu relacji co często wynika z nieodpowiedniej komunikacji. Proces komunikacyjny zaburzyć może wiele elementów, ale znakomita większość problemów wynika przede wszystkim z tego, że patrzymy na sprawy wyłącznie z własnej perspektywy a to jest błędne.

Przede wszystkim każdy obiekt będzie inny i każdy ma swoją specyfikę, strategię postępowania w stosunku do klientów. Jeśli tworzymy ofertę należy postawić się na miejscu obiektu, o jaki będziemy się starać i ta perspektywa bardzo szybko może się jednak zmienić. Zaczniemy odkrywać potrzeby obiektu, które wcześniej nie były dla nas zauważalne. Poznamy specyficzne oczekiwania, które wcześniej nie przychodziły nam do głowy. Po co? Przede wszystkim chodzi o to, by z ofertą trafiać w punkt i zostawiać w tyle inne firmy, które z nami konkurują.

Na czym zależy hotelom konferencyjnym?

Z jednej strony odpowiedź powinna być prosta, z drugiej może się okazać złożona. Teoretycznie zależy im na wysokich zarobkach i to będzie oczywiste. Z drugiej jednak strony każdy hotel ma szereg cech, które warunkują jego specyfikę oraz strategię działania dlatego wobec takiej samej oferty inaczej mogą się zachowywać. Nie wszystkim hotelom będzie zależeć na organizowaniu dużych konferencji, jeśli za tym nie będzie szedł wynajem pokojów. To po prostu będzie dla nich niepotrzebne.

Relacje biznesowe

Ale są takie obiekty, które właśnie na to stawiają i bez wynajmu pokoju zarabiają najwięcej. Jeśli ktoś organizuje konferencje chce jak najmniej wydać, natomiast hotel chce jak najwięcej zarobić, a więc pojawia się konflikt. Jeśli jednak znajdziemy dobre miejsce na nasze spotkanie może się okazać, że i takie konflikty uda się skutecznie rozwiązać.

Oczywiście w każdym hotelu może być marzenie o tym, by bezustannie były zarezerwowane wszystkie pokoje po cenach regularnych obecnych na stronie obiektu. Inaczej będzie z hotelami butikowymi, które akurat mogą zapewnić sobie takie zapełnienie zwykłe hotele mają z tym poważne problemy. Dlatego najczęściej hotele w jakieś mierze manipulują cenami pokojów w zależności od panującej pory roku. Obłożenia hotelu czy dnia tygodnia. Znaczenie ma profil klienta czy rodzaj organizowanej imprezy.

Dąży się nieustannie do takiego kreowanie wszystkich rozwiązań, które będą decydować również o cenie w taki sposób, że wszystko będzie dobrze zorganizowane, klient zadowolony a koszt wynajmu niski. Jeśli organizujemy dla siebie jakieś wydarzenie warto się dobrze zastanowić nad tym w jakiej placówce będzie się odbywało.