Obsługa klienta – najważniejsze wskazówki

barman and woman with card reader and smartphone

Dzisiejsza sprzedaż produktów odbywa się głównie w sieci. Dla wielu korporacji najważniejszym celem jest pozyskanie nowego klienta. Najważniejszym elementem na tej drodze jest obsługa klienta. Poniżej przedstawiamy kilka kluczowych zasad, dzięki, którym sprzedaż stanie się łatwa i przyjemna.

Najważniejszy uśmiech

Zaczynając rozmowę z klientem, nie zapominajmy o uśmiechu, bowiem dobrą atmosferę w sklepie tworzą ludzie, którzy tam pracują. Uśmiech to jedna z podstawowych rzeczy, których nie może zabraknąć podczas rozmowy. W przypadku uśmiechu działa reguła wzajemności, oznacza to, że klient automatycznie go odwzajemnia, co skraca dystans podczas rozmowy.

Odpowiedni wizerunek naszego miejsca pracy

Czystość, ład i porządek w otoczeniu sklepu oraz jego wnętrzu, a także schludny wygląd sprzedawcy to rzeczy, na które w dzisiejszych czasach klient bardzo zwraca uwagę. Pamiętajmy, aby patrzeć na siebie i oraz nasze otoczenie „oczami wymagającego klienta”.

Traktuj klienta jak swojego partnera w biznesie

Traktowanie klienta jako partnera w biznesie prowadzi do zaspokojenia jego potrzeb oraz zapewnia mu jak najlepsze doświadczenia zakupowe. Warto zawsze przyjąć postawę, że priorytety klientów są również naszymi priorytetami.

Klient jest zawsze na pierwszym miejscu

Obsługa klienta jest kluczowym obowiązkiem sprzedawcy. Jeśli klient zwraca się do nas z jakimś problemem , pamiętaj, aby zawsze postarać się mu pomóc lub przekierujmy do osoby, która zrobi to za nas.

Aktywne słuchanie klienta

Nasze zaangażowanie w rozmowę, to nie tylko odbieranie informacji nadawanych przez klienta, ale także przyjęcie odpowiedniej otwartej opinii wobec rozmówcy. Chodzi głównie o nawiązanie z nim kontaktu wzrokowego, akceptację oraz zadawanie odpowiednich pytań w celu doprecyzowania informacji.

Najważniejsze to pozytywne relacje z klientem

Stali klienci to główna grupa docelowa, dla których konstruuje się ofertę sklepu. Dzięki znajomości ich potrzeb możemy w bardziej efektywny sposób zaplanować zapas oraz dobrać asortyment.