Jak zostać dobrym managerem?

Manager with laptop computer

Gdy rozpoczynamy swoją ścieżkę kariery, zazwyczaj staramy się zaprezentować z jak najlepszej strony, by z czasem – dzięki doświadczeniu i zdobytym umiejętnościom – awansować na wyższe stanowisko. To nic nowego, bowiem wielu z nas nie chce stać w miejscu. Nowe stanowisko to również wiele obowiązków i wyzwań oraz duża odpowiedzialność.

Manager może pochwalić się lepszymi możliwościami rozwoju, wyższą pensją i zwiększoną decyzyjnością. Jednak na każdym stanowisku, także i tutaj istnieje pewien model, który sprawia, że menedżer może być bardziej skuteczny, a dodatkowo ma możliwość zwiększyć swoje predyspozycje do zarządzania ludźmi. A za tym, czym się wyróżnia dobry manager?

Dobry menedżer, czyli jaki?

Najważniejsze to postawienie sobie pytania, czy każdy nadaje się na stanowisko menedżera? Zapewne nie. Z doświadczenia, wiemy, że najlepszym kandydatem na to, by zostać godnym zaufania członkiem kadry zarządzającej, jest posiadanie określonego zestawu cech, które sprawią, że będziemy lepiej sprawdzać się w nowej roli. Oczywiście każdy z nas ma inny charakter oraz cechy osobowości, ale brak tych najważniejszych, nie skreśla nas, ze zdobycia stanowiska managera.

Bezproblemowe przekazywanie komunikatów

Dobry manager musi w sposób dokładny i jasny tłumaczyć, jakie obowiązki mają wypełniać jego pracownicy. Dokładnie chodzi o to, kiedy i w jakim czasie, mają wykonywać swoje obowiązki i w jakim celu. Nie ma tutaj miejsca na jakiekolwiek niezrozumienia. Kiedy wyznacza on zadania, musi wprowadzać pracowników w taki sposób, by wszyscy wiedzieli, co należy do ich obowiązków i nie tworzył się niepotrzebny chaos i nieporządek.

Zdolność strategicznego myślenia

Efektywny manager wie, w jaki sposób wygląda strategia działania. Ma on świadomość, do czego dąży, wie, jak zachęcić i zmotywować pracowników do większej efektywności. Potrafi planować, nie ma problemów z realizacją swoich zadań.

Umiejętność zarządzania grupą ludzi

Trudno wyobrazić sobie dobrego managera, który nie potrafi w umiejętny sposób zarządzać ludźmi. Chodzi tu przede wszystkim o wprowadzanie pracowników do różnych projektów, tworzenie zespołów oraz szukanie pracowników, którzy doskonale odnajdą się w strukturach firmy.