Intrygujący biznes – organizacja konferencji

Intrygujący biznes – organizacja konferencji

Konferencje to stały dochód

Organizatorzy konferencji cenią sobie stałą współpracę z obiektami. To dla właścicieli oznacza, że jeden raz złapany klient może przynieść im zyski przez długi czas. Taki klient może będzie jednorazowo płacił nieco mniej, ale dodatkowo będzie przychodził do nas regularnie i to jest najważniejsze. Jest on dużo cenniejszy niż jednorazowe przyjście za duże pieniądze.

O ile międzynarodowe korporacje lubią miejsca cyklicznych imprez regularnie zmieniać o tyle większość organizatorów z agencji ma stałe kontakty do konkretnych obiektów. Poza tym rekomendacja organizatora jest tutaj na wagę złota. Branża jest bardzo zróżnicowana, ale dosyć zamknięta, dlatego opinie sprawnie tam krążą a często zdarza się tak, że czasu na szukanie obiektu jest niewiele. Wówczas sprawdzają się te z polecenia.

Pełne sale konferencyjne = pełne pokoje i restauracje

Z bieżących danych statystycznych wynika, że uczestnik konferencji w Polsce wydaje dziennie ponad 340 złotych na noclegi. Łącznie sprzedano prawie 14 tysięcy noclegów i ponad 40% z nich udzielono w hotelach, gdzie był event. Ponad 150 złotych wydaje się na usługi gastronomiczne i 15 złotych na rekreację i kulturę. To dowód na to, że zyski hotelu konferencyjnego nie kończą się na wynajmie sal.

Jeśli obiekt podejdzie elastycznie do klienta oczywiście można liczyć na to, że zaproponuje na dni eventu jakieś atrakcyjne propozycje. Dlatego warto być na bieżąco z konkurencją i nie można zostawać w tyle z ofertą. Często przy organizacji konferencji może się okazać, że sala właściwie będzie dla nas za darmo. To będzie przyciągać i sprawi, że na innych usługach będzie się dobrze zarabiać.

Organizacja konferencji

Każdy z gości konferencyjnych może stać się Twoim klientem

Na konferencjach pojawiają się osoby, które za jakiś czas także mogą mieć przed sobą organizację takiej konferencji. Dlatego właśnie dobre wrażenie na żywo może sprawić, że w trakcie swojej organizacji taka osoba również pojawi się na nowo u nas. działa to tak samo jak w każdej innej branży. Klient, który jest zadowolony chętnie wraca w ulubione, sprawdzone miejsce. Może nie tylko z kolejnymi eventami, ale również pojawi się u nas, by spędzić tutaj wolny czas. Na pewno liczą się drobiazgi jakiś gadżet dla dziecka czy deser na zakończenie spotkania z życzeniami miłego dnia. Można także zaproponować zniżkę na przyjazd w martwym sezonie.

Konferencje inspirują do kreatywności i rozwoju

Można powiedzieć, że to ciekawa branża, dlatego na tym interes chce zrobić wiele osób. Obiektów o konferencyjnym charakterze mamy coraz więcej. Ale nie trzeba się tym zrażać. To nie znaczy, że trudno nam będzie wyróżnić spośród konkurencji.

Jak to zrobić? To bardzo prosta sprawa.

Przeciwność trzeba obrócić przeciwko sobie a więc szukać w tej dużej konkurencji przede wszystkim dla siebie odpowiedniego źródła inspiracji. Musimy zobaczyć jak zachowują się inne firmy i działać tak, by na rynku zaskoczyć czymś nowym będzie to możliwe, jeśli tylko będziemy w stanie się wykazać i nie będzie nam brakowało dobrych pomysłów.