Trendy w branży konferencyjnej (cz.II)

Trendy w branży konferencyjnej (cz.II)

5. Pakiety konferencyjne odchodzą do lamusa

Standardowa organizacja konferencji w formie pakietów, gdzie formuła jest zawsze taka sama odchodzi do lamusa. Według tego co widzą specjaliści większość obecnie przygotowywanych pakietów jest tworzona pod kątem indywidualnych potrzeb organizatora danego spotkania oraz dla jego grupy. Bardzo często dzieje się również tak z ofertą gastronomiczną, gdzie wychodzi się do klienta i przygotowuje dla niego coś indywidualnego. Jeśli będzie taka potrzeba nawiązuje się kontakty z okolicznymi restauracjami, szuka dostawców dobrych alkoholi czy napojów.

Benchmark przewiduje, że trend personalizacji dotrze nie tylko do tych, którzy odpowiadają za organizację spotkań. Sami uczestnicy będą otrzymywać od obiektu spersonalizowane usługi oraz upominki, w duchu holistycznego podejścia do ciała oraz umysłu. I nie będzie tutaj chodziło wyłącznie o spa do ciała. Stawia się obecnie ma przygotowanie miejsc, gdzie rzeczywiście wszyscy będą się czuli doskonale i dlatego to miejsce będzie dla nich indywidualnie przygotowane.

6. Najwięcej konferencji wciąż organizują koncerny farmaceutyczne

W jakich branżach najczęściej organizowane są spotkania w USA? Zazwyczaj będzie to nazwa farmaceutyczna, po niej prym wiodą usługi finansowe oraz ubezpieczeniowe. Kolejnym segmentem jest ten technologiczny, zwłaszcza na zachodzie Stanów oraz na terenie Kalifornii. O ile trendy praktycznie od lat się nie zmieniają, o tyle będzie to bardzo ważna informacja dla hoteli sieciowych. Nie można zapominać, że konferencje dla firm farmaceutycznych nie mogą być organizowane w hotelach powyżej 4 gwiazdek.

Usługi hotelowe

7. Media społecznościowe to nie „przerwa na Facebooka” - to narzędzie pracy!

Nie będzie udanego biznesu bez mediów społecznościowych. Organizatorzy konferencji sprawdzają obiekty na różnych serwisach. Twittują do gości w czasie wydarzeń i piszą na Facebooku, by rozmawiać z uczestnikami. Nie może więc być mowy bez dobrego wydarzenia, jeśli nie będzie przygotowanej do tego dedykowanej aplikacji, która przydawać się będzie w trakcie takiego wydarzenia ale potem również do oceny tego wszystkiego co było zorganizowane. Do każdego rodzaju działalności oraz grupy docelowej warto poznać świat mediów społecznościowych i tego jak one funkcjonują. Znaczenie ma między innymi profil gości, którzy na spotkaniach będą się pojawiać. Skoro mówimy: Jak Cię Widzą tak Cię piszą trzeba mieć kogoś, kto będzie w stanie zająć się zarządzeniem fanpagem i innymi elementami serwisów społecznościowych.

8: Boom na zdrowie

Rośnie w znaczący sposób także świadomość prozdrowotna w krajach rozwiniętych, szczególnie, gdy chodzi o klasę średnią. Taką tendencję będzie można zauważyć również u nas. coraz częściej pojawiają się specjalne oczekiwania dietetyczne, gdy organizuje się catering dietetyczny. Stawia się na jedzenie dużej ilości zielonych składników, czasami opcją będzie catering wegański, bezglutenowy oraz niskokaloryczny. Przy wyborze lokacji na konferencję trzeba także pomyśleć o tym jak wygląda sportowe zaplecze takiego obiektu