Trendy w branży konferencyjnej – podsumowanie roku 2016 (cz.I)

Mówi się, że naśladowanie to najwyższa forma uznania. Warto wiedzieć jakie są trendy w branży związanej z organizacją konferencji. Warto sięgnąć po propozycję firmy Benchmark, która czuwa nad trendami rynku i będą w stanie podpowiedzieć jak działać.

Czasu nie zatrzymamy, dlatego spotkania będą dla coraz młodszych pokoleń. Pokolenie, które zaczyna wchodzić w życie dorosłe ma dość hoteli, które wyglądają identycznie w każdym mieście. Nie chcą być wtłaczani w ramki i dostawać gotowych rozwiązań takich samych dla wszystkich. Młodzi to indywidualiści, którzy oczekują, że każdy będzie dostawał ofertę zindywidualizowaną pod siebie.

Trend personalizacji i indywidualizacji świetnie wyłapuje firma Benchmark, której mottem będzie określenie „Bądź zmianą”. Firma uważa, że słowo standard nie ma racji bytu i zapewnia, że dla nich liczy się pasja, błyskotliwość, wyjątkowość.

1. Sale konferencyjne „pop-up”

Sale konferencyjne są coraz liczniejsze. Coraz częściej tego typu zapotrzebowanie pojawia się w zapytaniach ofertowych. Takie konferencyjne pop-upy wykorzystuje się na telekonferencję, niewielkie zebrania organizowane w ostatniej chwili, albo by się po prosto spotkać i pogadać między sesjami.

2. Smakowity efekt „wow”

Nie wystarczy tylko w ciągu dnia zrobić przerwy kawowej czy przygotować obiadu. To czym będziemy częstować gości będzie zostawało w ich pamięci. Na tą chwilę bez wątpienia doświadczenia smakowe mogą się stać wisienką na torcie doznań i będzie to jedno z najważniejszych przeżyć dla tych osób, które na takie wydarzenie przyjadą. Dlatego w procesie sprzedaży konferencji wielką siłą będą również szefowie kuchni, którzy ze swoim zespołem stworzą coś wyjątkowego. W naszym kraju ta moda na smak jest coraz bardziej zauważalne. Hotelarze muszą pamiętać, że smak jest bardzo ważny dla uczestników różnorakich spotkań.

Wynajęcie sali konferencyjnej

3. Teambuilding wraca do łask

Jeśli będziemy w stanie dążyć do budowania zespołu to nasza firma może na tym wyłącznie zyskiwać. Konferencja nie może być nudnym doświadczeniem, po którym pozostaje wyłącznie wiedza teoretyczna, która będzie szybko ulatywać. Wręcz przeciwnie dzięki współpracy będzie można uczyć grupy wspólnego działania. Chodzi o to, by budzić u innych jakąś inwencję i chęć do działania. Teambuilding to forma działania, która rzeczywiście może przynosić zadowalające efekty, które sprawią, że umiejętność współpracy w takiej firmie będzie zdecydowanie większa a na tym zawsze powinno nam zależeć.

4. Budżety na konferencje rosną

W Stanach Zjednoczonych nie oszczędza się na konferencjach. Budżety są stale zwiększane. Obecnie buduje się również możliwości organizowania spotkań w takich miejscach, które będą atrakcyjne dla uczestników. Ważne jest przygotowanie takiego spotkania, na którym rzeczywiście nie będzie brakowało atrakcji dla uczestników. Dodatkowo można zastanowić się czy inne spotkania konkurencyjne dla naszego również są organizowane. Jeśli tak to jak wiadomo trzeba swoje spotkanie przygotować na wyższym poziomie a możliwe, że do tego będą potrzebne większe środki.