Mikrofon do telekonferencji

Mikrofon do telekonferencji

Telekonferencje, webinary, vlogi itp. w dzisiejszym świecie robią się w zasadzie coraz bardziej popularne. Czy jednak można do nich używać najzwyczajniej w świecie w pełni normalnego mikrofonu itp? Zasadniczo można, jednak nie jest to najlepsze rozwiązanie, o czym za chwilę powiemy dokładniej. Jak wybrać taki mikrofon do telekonferencji?

Mikrofon do telekonferencji – najważniejsze informacje

Przede wszystkim jednak warto w zasadzie określić, czemu nie może to być najzwyklejszy w świecie po prostu mikrofon i kamerka wbudowane do laptopa. Zasadniczo problem jest tu taki, że nie posiadają one najlepszej jakości. Ponadto nasz rozmówca czy nasi słuchacze słyszą wtedy nie tylko nas, ale całe nasze otoczenie z pracą laptopa włącznie. Oczywiście większość sprzętów raczej nie wycisza całkowicie dźwięków, niemniej jednak zazwyczaj są one w tle, nieco bardziej rozmazane… Generalnie stosowanie lepszego sprzętu na pewno zapewnia nam znacznie wyższy poziom profesjonalizmu oraz też lepszy poziom zrozumienia na linii z osobą czy osobami po drugiej stronie komputera.

No dobrze – ale w co w zasadzie mamy inwestować? Cóż zasadniczo to nie jest wcale takie proste, jak się wydaje. Generalnie bowiem każdy ma nieco inne preferencje i zasadniczo inną jakość i klasę sprzętu dobierzemy do jakiś w miarę zwyczajnych konferencji, czy też będzie to sprzęt przeznaczony dla ogromnej korporacji. Generalnie błędem jednak jest także mówienie „a to tylko telekonferencja dla kilku osób, można kupić coś gorszego”. W powyższej kwestii bowiem bardziej chodziło o to, że sprzęt będzie nieco inny, a nie gorszy…

Patrząc jednak ogólnie mikrofon powinien mieć w miarę niski poziom szumu własnego oraz wysoką czułość Ważny jest także jego sposób podpięcia pod komputer oraz integracja z kamerką. Jeśli mikrofon ma być używany przede wszystkim na zewnątrz, to lepiej sprawdzi się mikrofon konferencyjny dynamiczny, jeśli wewnątrz – pojemnościowy.

Systemy multimedialne i technologia Digital Signage

Na koniec warto wspomnieć jeszcze trochę o innej sprawie. Jeśli bowiem w twojej firmie przyszedł już czas na telekonferencje, to zapewne także przyszedł czas na wdrożenie systemów multimedialnych i digital signage w formie reklamy. O czym tutaj jednak w ogóle jest mowa? Otóż Digital signage jest to pewien system stosowany do zarządzania monitorami informacyjnymi, które mogą być niczym innym jak systemami multimedialnymi przekutymi w naprawdę profesjonalną reklamę, jaką stanowią np kolorowe billboardy reklamowe.