Czy warto wynająć agencję social media?

Smartphone and social media concept

Prowadzenie firmowego konta w mediach społecznościowych znacznie różni się od zarządzania profilem prywatnym. W tym przypadku każdy ruch, każdy publikowany post czy udostępniony materiał powinien być dokładnie przemyślany.

Celem firmowego konta jest bowiem kształtowanie pozytywnego wizerunku w oczach klientów, docieranie do nowych odbiorców oraz budowanie marki w wirtualnym świecie.

Czy samodzielna próba podołania temu zadaniu zawsze się uda? Czy może lepiej, w obawie przed wizerunkową porażką, oddać prowadzenie konta firmowego w mediach społecznościowych doświadczonej agencji?

Profesjonalna obsługa klienta biznesowego

Zlecając działania na firmowym fanpage’u osobie bez doświadczenia narażasz się na spore ryzyko. Dyskusja z klientami pod postami wymaga ogromnego wyczucia, bystrości, umiejętności wychodzenia z trudnych sytuacji, ciętej riposty, a także nastawienia na nieustanne budowanie profesjonalizmu firmy w oczach odbiorców. Zarówno ilość publikowanych postów, regularnie dostarczany content, jak i urozmaicona szata graficzna – wszystko to powinno idealnie współgrać z opracowaną wcześniej strategią rozwoju firmy.

Jak skutecznie dotrzeć do odbiorców i zwiększyć popularność firmowego profilu?

Przede wszystkim trzeba postawić na profesjonalizm prowadzonych działań. Publikowane posty muszą być kierowane do konkretnej grupy odbiorców. Szczegółowa analiza klienta docelowego pozwoli dobrać rodzaj przekazu do potrzeb i wymagań odbiorców. Jasno określony powinien zostać także harmonogram publikacji.

Profil firmowy w mediach społecznościowych nie może świecić pustkami, jednak nie należy też zarzucać odbiorców zbyt wieloma treściami w krótkim czasie. Zamiast zachęcić ich do określonych reakcji, takie postępowanie może skutecznie odstraszyć nawet najwierniejszych klientów.

Jak zachować umiar i odnaleźć złoty środek prowadzący do sukcesu, lajków i udostępnień postów w mediach społecznościowych? Odpowiedź na to pytanie z pewnością znają specjaliści z agencji social media, dla których profesjonalne prowadzenie firmowego fanpage’a nie ma żadnych tajemnic.